تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

اسم هیچ نماینده‌ای به‌عنوان تحویل‌گیرنده شاسی بلند به هیات نظارت داده نشده

  • کد خبر : 186931
  • 17 اردیبهشت 1402 - 13:13
اسم هیچ نماینده‌ای به‌عنوان تحویل‌گیرنده شاسی بلند به هیات نظارت داده نشده
آقای غضنفرآبادی به عنوان سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم اعلام کرد که این ادعا کذب است.

جمهوریت – رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان گفت: ما از آقای علیرضا بیگی خواستار ارائه اسامی نمایندگانی تحویل گیرنده خودرو شدیم که ایشان هیچ اسمی را به هیات نظارت نداده‌اند.

علی نیکزاد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر علی بابایی نماینده ساری در خصوص انتشار اسامی دریافت کنندگان خودرو گفت: آقای علیرضا بیگی مطلبی را بیان کرده بودند که ۷۰ تا ۷۵ نماینده حواله خودرو دریافت کرده و رابطه آن را با استیضاح فاطمی امین جویا شدند؛ هیات نظارت جلسه فوق‌العاده‌ای را برگزار و از ایشان دعوت کرد، ما خواهش کردیم اسامی کسانی که حواله گرفته‌اند و اسامی نمایندگان را بدهند که به صراحت اعلام می‌کنم آقای علیرضا بیگی هیچ اسمی را به هیات نظارت نداده است.

وی ادامه داد: آقای غضنفرآبادی به عنوان سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم اعلام کرد که این ادعا کذب است.

نیکزاد با اشاره به سخنان اخیر درویشیان بازرس ویژه رئیس جمهور در خصوص دریافت خودرو توسط ۱۰۰ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از این صحبت‌ها بنده در دو روز گذشته با آقای درویشیان تماس گرفتم و به عنوان بازرس ویژه رئیس جمهور گفتم که اسامی ۱۰۰ نماینده‌ای که اعلام کردید که خودرو گرفته‌اند را به ما بدهید؛ ما دنبال اسامی و حواله‌ها هستیم؛ ایشان گفت که چنین حرفی نزده و قرار شد تکذیب کند و دیشب هم تکذیب کردند.

رئیس هیات نظارت بر رفتار نمایندگان خاطرنشان کرد: در تیرماه سال ۱۴۰۰ قبل از تشکیل دولت آقای رئیسی و قبل از رای اعتماد در ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۰ به فاطمی امین و استیضاح اول در ۱۴۰۱.۸.۱۰ و استیضاح دوم ۱۴۰۲.۲.۱۰ ، مجلس شورای اسلامی به وظایف انقلابی خود عمل کرد و کسانی که در قطار دولت نشسته و احتمالا نمی‌توانند رئیس جمهور را همراهی کنند را استیضاح کرد؛ ملت ایران، هیچ سندی در هیات نظارت نداده‌اند. آقای بیگی نژاد هم یک سوال داشت که رابطه خودروهایی که در تیرماه سال ۱۴۰۰ مطرح است با استیضاح چیست که ما هیچ رابطه‌ای پیدا نکردیم.

نیکزاد اضافه کرد: آقای درویشیان هم بیان داشت که مصاحبه‌ای نداشته و تکذیب کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی هم در نطق قبل از دستور خود اشاره داشت؛ دامن مجلس انقلابی از اینها مبراست اجازه دهید دولت و مجلس شورای اسلامی به مباحث اصلی کشور رسیدگی کند.

علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکر خود مطرح کرد که هیات نظارت، اسامی که علیرضا بیگی نماینده تبریز درباره خودروهای تحویلی به نمایندگان را داده است منتشر کند تا به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خطاب به نیکزاد گفت: نباید سکوت کنیم چون علیه مجلس شورای اسلامی فعالیت می‌کنند؛ اکنون نزدیک به ایام انتخابات می‌شویم و رهبری هم بر مشارکت حداکثری تاکید داشته‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سکوت هیات نظارت سزاوار نیست، استیضاح و مخالفت حق نمایندگان است و نباید نمایندگان را ترساند شما به عنوان رئیس هیات نظارت باید اینها را مدیریت کنید.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=186931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰