تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
6

واکنش شورای نگهبان به نمایندگانی که شاسی بلند گرفتند

  • کد خبر : 187318
  • 23 اردیبهشت 1402 - 19:22
واکنش شورای نگهبان به نمایندگانی که شاسی بلند گرفتند
سخنگوی شورای نگهبان: تخلف نمایندگان در دریافت خودرو ثابت شود، در زمان بررسی صلاحیت‌ها لحاظ می‌شود

جمهوریت – سخنگوی شورای نگهبان درباره ادعای فروش خلاف ضابطه خودرو به برخی از نمایندگان مجلس گفت: ما هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم اما اگر خلافی در این زمینه صورت گرفته باشد، حتماً در زمان بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امروز (شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه درباره ادعای فروش خلاف ضابطه خودرو به برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: ما هنوز در این زمینه گزارشی دریافت نکردیم اما اگر خلافی در این زمینه صورت گرفته باشد، حتماً در زمان بررسی صلاحیت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان و وزارت کشور اخیراً جلسه‌ای درباره راهبردهای انتخابات برگزار کردند. درباره اقدامات مشترک دستگاه‌ها برای انتخابات هم بحث و تبادل نظر صورت گرفت. در این نشست با رویکرد آسیب‌شناسی ادوار گذشته انتخابات بر تدابیر مورد نظر مقام معظم رهبری تأکید شد. اواخر سال گذشته نیز در همین راستا همایش مشترکی با دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات برگزار کردیم.

طحان نظیف درباره آغاز تحرکات انتخاباتی در برخی از شهرهای کوچک، افزود: هنوز تا انتخابات زمان زیادی مانده است و ضوابط انتخاباتی هم مشخص است و هر گونه اقدامی باید در راستای قوانین و ضوابط انتخاباتی باشد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: تلاش ما آن است که راهبردهای سلامت، مشارکت، امنیت و رقابت انتخاباتی را که از سوی مقام معظم رهبری فرمودند، پیگیری کنیم. البته دستگاه‌های زیادی مخاطب این موضوع هستند. ما باید با همدلی راهبردهای مورد نظر رهبری را پیگیری کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: تاریخ جمهوری اسلامی گواه آن است که شورای نگهبان جناحی عمل نمی‌کند و نتایج انتخابات این‌گونه بوده که همواره جناحهای مختلف روی کار آمدند.

طحان نظیف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مصوبه خودروهای کارکرده در بودجه ۱۴۰۲ رد شد، گفت: شورای نگهبان به صورت مستقل به این موضوع اشکالی نداشت اما هیئت عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی ایراداتی داشت که بر این اساس مصوبه به مجلس ارجاع داده شد.

وی تاکید کرد: الان هم گویا مصوبه‌ای در مجلس شورای اسلامی درحال تصویب است که پس از تصویب و دریافت آن، اعلام نظر خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=187318

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰