تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7

یادآوری به وضع‌کنندگان محدودیت برای زنان بدون حجاب

  • کد خبر : 183979
  • 22 فروردین 1402 - 0:05
یادآوری به وضع‌کنندگان محدودیت برای زنان بدون حجاب
روزنامه هم میهن نوشت: برخی فراموش کرده‌اند که مخالفت یا موافقت آنها با باورهای نظام سیاسی و حکمروایی موجود نمی‌تواند عاملی برای برخورداری یا عدم برخورداری آنها از حقوق شهروندی و خدمات مختلفی باشد.

جمهوریت – روزنامه هم میهن با اشاره با زمزمه‌های ایجاد محدودیت در ارائه خدمان اجتماعی به زنان بدون حجاب یادآور شده که موافقت یا مخالفت با باورهای نظام سیاسی عاملی برای برخورداری یا عدم برخورداری از حقوق شهروندی و خدمات نیست.

به گزارش هم میهن، برخی فراموش کرده‌اند که برخورداری شهروندان ایرانی از حقوق متنوع از جمله خدمات دولتی و عمومی حقوقی طبیعی است که هر ایرانی به‌واسطه ارتباط با سرزمین مادری‌‌اش از آن برخوردار است و مخالفت یا موافقت آنها با باورهای نظام سیاسی و حکمروایی موجود نمی‌تواند عاملی برای برخورداری یا عدم برخورداری آنها از حقوق شهروندی و خدمات مختلفی باشد که دولت موظف است در اختیار تمامی ایرانیان قرار دهد.

این روزنامه یادآور شده است: فراموش نکنیم که اصولاً نظام‌های سیاسی را مردم برای مدیریت امور و تأمین رفاه و خدمتگزاری بر سر کار می‌‌آورند، نه برای استفاده از ابزار قدرت سیاسی،‌ نظامی،‌ اقتصادی و… در مقابل خواست و مطالبه جامعه یا حتی بخشی از آن. به‌عنوان مثال پیشنهاد آقامیری، عضو شورای شهر تهران برای استفاده از ظرفیت ارتش یا عدم خدمت‌رسانی به شهروندان زن فاقدحجاب مسئله‌ای نیست که قابلیت دفاع از منظر حقوق و قوانین کشور را داشته باشد و به‌زعم بسیاری از حقوقدانان این نوع برخوردها با مسئله حجاب، اساساً فاقد وجاهت قانونی است. با این حال مشخص نیست که شهروندان آسیب‌دیده از چنین برخوردهایی شکایت خود را باید نزد کدام نهاد بی‌طرف مطرح کنند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=183979

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰