تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
8

امام جمعه قم: «اشقیا»، می‌گویند، مساله «حجاب» را از خود آورده‌اید! / مردم باید پای «صندوق» رای بیایند

  • کد خبر : 185937
  • 08 اردیبهشت 1402 - 18:50
امام جمعه قم: «اشقیا»، می‌گویند، مساله «حجاب» را از خود آورده‌اید! / مردم باید پای «صندوق» رای بیایند
مسئولان همیشه در جلسات هستند، ولی خروجی آن‌ها معلوم نیست. تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود.

جمهوریت – آیت الله حسینی بوشهری با تأکید بر اینکه فرایند اقتصادی در کشور برای تاجران و سرمایه گذاران قابل اعتماد نیست، گفت: دستگاه‌ها باید به یکدیگر کمک کنند. مسئولان همیشه در جلسات هستند، ولی خروجی آن‌ها معلوم نیست؛ تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود.

  • آیت الله حسینی بوشهری امروز در خطبه‌های نماز جمعه قم در مصلی قدس با تقدیر از مردم ایران برای حضور همگانی در صحنه‌های دینی و انقلابی، گفت: دشمن تصور نمی‌کرد که این شور و شوق عظیم مردم برای نماز عید فطر ایجاد شده بود. متروی تهران برای حضور مردم در نماز جمعه با تراکم شدید مواجه بود.

 

  • وی افزود: دشمن متوجه شد که با یکسری کارها نمی‌تواند با دین و اعتقادات مردم بازی کند. این شور و شوق وصف ناشدنی مردم در برنامه‌های دینی و عبادی و انقلابی مایه مباهات و شایسته ارج گذاری است.

 

  • وی با اشاره به شعار سال گفت: یک ماه و اندی از شعار سال توسط مقام معظم رهبری گذشته است. مهار تورم و رشد تولید یک شعار تبلیغاتی نیست بلکه یک پیام است. مقام معظم رهبری در چند سال اخیر روی بحث اقتصادی تکیه دارند.

 

  • مسئولان همیشه در جلسات هستند، ولی خروجی آن‌ها معلوم نیست. تصمیمات باید جدی، اجرایی و پیگیری شود.

 

  • وی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهارکرد: اگر به چهار راهبرد مهم رهبری توجه شود دشمن به ما زخم زبان نمی‌زند که مردم در انتخابات شرکت نکردند یا کم شرکت می‌کنند. ایشان نسبت به حضور حداکثری مردم تاکید دارند. برگزاری صوری یک انتخابات مهم نیست بلکه مردم باید پای صندوق بیایند. باید زمینه‌ها را فراهم کرد.

 

  • حسینی بوشهری یادآورشد: مساله دوم امنیت انتخابات است و سومین نکته، مساله رقابت است. شورای نگهبان و دستگاه‌های اجرایی چارچوب‌هایی دارند که باید در نظر گرفته شود. مساله چهارم نیز سلامت انتخابات است که کسی نتواند به انتخابات ما حاشیه بزند.

 

  • وی در خطبه اول نماز جمعه نیز بیان کرد: امروزه وقتی از حجاب سخن می‌گوییم می‌گویند که این مساله را از خود آورده اید. خداوند متعال در قرآن در احوال این اشقیا می‌گوید که این افراد در زمان پیامبران هم بودند و می‌گفتند که این سخنان را از خود می‌گویید. در زمان انبیا، پیامبران را مورد تمسخر قرار می‌دهند و می‌گفتند که ما درست‌تر از شما می‌فهمیم.

 

  • وی گفت: وقتی برخی از افراد لذت‌های زودگذر دنیا را تحت عنوان آزادی به دین خدا ترجیح می‌دهند در درگاه الهی مبتلا می‌شوند و باید پاسخ دهند. در مصلاها و مراکز دینی و جامعه و بازار ما انسان‌های شریفی بودند که امروز نیستند و باید در آخرت از مسیر توشه‌های خود به آرامش الهی برسند.

 

  • حسینی بوشهری تصریح کرد: خداوند در سوره فرقان بیان می‌کند که ظالمان در روز قیامت از پشیمانی دستان خود را می‌گزند. ظلم انسان گاهی از مسیر ظلم به خود می‌گذرد. آن‌ها در قیامت می‌گویند که‌ای کاش سبک زندگی من همچون سبک زندگی پیامبر بود و چرا در دنیا همیشه به دنبال هوای نفس بودم.
بیشتر بخوانید:
لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=185937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰