تاریخ : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
6
حسین میرزایی نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مردم موافق حجاب و برخورد با کشف حجاب هستند

  • کد خبر : 186822
  • 16 اردیبهشت 1402 - 8:03
مردم موافق حجاب و برخورد با کشف حجاب هستند
این نماینده مجلس گفت:  مردم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستند و روی گوشی نمایندگان، ۱۰۰ مورد پیام نارضایتی آن‌ها از بی‌حجابی و ‌عدم‌رعایت عفاف و حجاب است، یعنی مردم مدام به ما پیام می‌دهند که سختگیری را بیشتر کنید، پس مردم حساسیت جدی دارند.

جمهوریت – حسین میرزایی نماینده اصفهان در مجلس گفت: در کلیت، مردم موافق حجاب هستند و ما عفیف‌ترین، با حیاترین و با فرهنگ‌ترین ملت در بین ملت‌های دنیا در خصوص حجاب و حیا هستیم.

به گزارش رویداد۲۴، او گفت: در مورد نحوه مواجهه با کسانی که کشف حجاب و قانون‌شکنی می‌کنند، اختلاف‌نظر‌هایی بوده است. ما طرحی را در قالب هفت ماده طراحی کرده‌ایم که اصلش این است که به کسانی که کشف حجاب می‌کنند، ابتداً مرحله به مرحله، تذکر داده شود و بعد اعمال محرومیت‌های اجتماعی صورت بگیرد. تمام این مراحل هوشمند و الکترونیکی است و بدون هیچ‌گونه مواجهه فیزیکی با فرد اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: قسمتی از این تذکرات و تنبیهات، قبل از اغتشاشات هم اجرا می‌شده، ولی الان طرح، کامل‌تر شده است. این یک بسته است که به دولت اعلام شده و با روش‌های مختلف از طریق لایحه، طرح، مصوبه دولت و مصوبه شورای عالی امنیت ملی، قابل اجرا است.

میرزایی می‌گوید: درخواست من به عنوان نماینده ملت ایران در مجلس از مردم این است که مطالبه‌گری خود را در خصوص موضوع حجاب از هر سه قوه با جدیت ادامه دهند. معتقدم فشار افکار عمومی باعث می‌شود که یک اتفاق جدی روی دهد.

نماینده اصفهان می‌گوید: کمیسیون فرهنگی، تمام توان خود را در مسئله عفاف و حجاب به میدان آورده است و راه‌حل ما این است که بدون کوچکترین برخورد فیزیکی و بدون هیچ مواجهه‌ای با مردم در کف جامعه و ایجاد تنش اجتماعی و فقط از طریق دستگاه‌های قانونی کشور، این طرح اجرایی شود.

او در مورد اینکه آیا برخورد با افرادی که بی‌حجاب شناخته می‌شوند، ممکن است منجر به دوقطبی‌سازی در جامعه شود و دوباره شاهد ناآرامی‌هایی در کشور باشیم؟ گفت: دستی که قاضی بِبُرد، خون ندارد. یک وقتی ممکن است مردم را مقابل مردم قرار دهید که خوب نیست، اما زمانی، دستگاه‌های قانونی کشور می‌خواهند یک قانونی را اجرا کنند.

 

این چهره اصولگرای مجلس گفت:  مردم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت نیستند و روی گوشی نمایندگان، ۱۰۰ مورد پیام نارضایتی آن‌ها از بی‌حجابی و ‌عدم‌رعایت عفاف و حجاب است، یعنی مردم مدام به ما پیام می‌دهند که سختگیری را بیشتر کنید، پس مردم حساسیت جدی دارند.

به گفته میرزایی علتش این است که اگر وضع موجود جمع نشود، کیان و موجودیت خانواده‌ها به خطر خواهد افتاد. این راه کشف حجاب را اروپایی‌ها ۱۰۰ سال پیش رفته‌اند و اگر به این سمت برویم، چیزی که در جوامع آمریکایی و اروپایی می‌بینیم را شاهد خواهیم بود که منجر به پاشیدن بنیان خانواده می‌شود.

او درباره تذکر لسانی و امر به معروف و نهی از منکر بعضی افراد که با حاشیه‌هایی هم، توام شده است، گفت: در مورد این موضوع، قانون داریم که مردم فقط زبانی تذکر بدهند نه فیزیکی. این تذکر زبانی همیشه بوده و فتوای حضرت امام و رهبری، مراجع و علما هم بوده است. کشور بزرگتر دارد و رهبری چند سال پیش، زمانی که از انجام وظیفه دستگاه‌ها ناامید شده بودند، بحث آتش به اختیار را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید:

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=186822

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰