تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
6

اضمحلال روابط انسانی در رسانه ها

  • کد خبر : 175355
  • 22 دی 1401 - 0:51
اضمحلال روابط انسانی در رسانه ها
نمونه های جلال خنفری، فرصتی است بارز(در میان انبوه مشکلات عدیده ای که جامعه امروز)  تا با انعکاس وسیع آن از طریق رسانه ها، نور عشق، امید و مهربانی را در کالبد جامعه به خواب رفته و در مانده امروز خود تزریق کنیم. راستی بر سر رسانه ها چه آمده که رویدادهایی چنین با شکوه و زیبا را نمی بینند و یا چشم خود را بروی آن می بندند.

جمهوریت – ناصر تبریزی- وقوع یک آتش سوزی در ساعت هشت و ۲۷ دقیقه صبح روز سه شنبه هفته گذشته ( ۱۳ دیماه ) در یک واحد مسکونی در »شهرک شهدای میبد یزد » ، دختر چهارساله‌ای را که در منزل مسکونی به سر می برد، به دام خود کشید و این کودک معصوم در همان لحظه حادثه بعلت خفگی، فوت کرد.

جلال خنفری با مشاهده زبانه های آتش و فریاد حاضرین خود را عاشقانه به آتش می زند تا کودک خردسال همسایه را از نهیب آتش نجات دهد غافل از اینکه خود نیز گرفتار آتش شد و پس از ۶ روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ، تسلیم تقدیر الهی شد.”این جوان شجاع، با سوختگی ۹۸ درصد و سه درصد هوشیاری در بیمارستان سوانح سوختگی یزد منتقل و بستری می شود و  اما متاسفانه به رغم تلاش های کادر درمان، به جایی نرسیده و یکی از افتخارات انسان و انسانیت ،جان به جان آفرین تسلیم می کند.

جلال، اهل آبادان که همسایه این کودک بوده با مشاهده شعله ور شدن آتش در منزل همسایه خود به آنجا مراجعه و برای نجات کودک گرفتار در آتش، وارد خانه می شود اما متاسفانه تلاش های جوان آبادانی، برای نجات این کودک به آتش زده بود بی‌نتیجه ماند و خود نیز دچار سوختگی شدید و به بیمارستان سوانح سوختگی یزد منتقل شد.

انسانیت ، روح جامعه انسانى است. جامعه انسانى, بدون این روح, آنى نمى تواند به حیات خود ادامه بدهد, پرتو افشاند, درخشان و نورافشان, سینه شب را بشکافد و اوج بگیرد. بُعد انسانى انسان است که به انسان زیبایى مى بخشد, فرشتگان را در برابر او به سجده می آورد و پیامبران را عاشقانه در پى او مى افکند, تا هر درد و رنجى را به جان بخرند و هر زخمى و ضرب دشنه اى را تاب بیاورند, تا انسانیت انسان, نقاب از چهره  فرافکند و ملال از چهره جهان بردارد. پیامبران, عاشق انسانیت انسان بودند که آن چنان بى تابانه و با شور و شیدایى خاص, در پى انسانها مى دویدند…

رنج جانکاه درگذشت این جوان  از یکسو و سکوت و بی تفاوتی رسانه ها از سوی دیگر، درد را دو صد چندان کرده است.آنچه که قابل تامل است و بسیار حیاتی، نقش رسانه ها در باز تاب اینگونه فداکاری ها در جامعه افسرده و ناامید ایران است. نمونه های جلال خنفری، فرصتی است بارز(در میان انبوه مشکلات عدیده ای که جامعه امروز)  تا با انعکاس وسیع آن از طریق رسانه ها، نور عشق، امید و مهربانی را در کالبد جامعه به خواب رفته و در مانده امروز خود تزریق کنیم. راستی بر سر رسانه ها چه آمده که رویدادهایی چنین با شکوه و زیبا را نمی بینند و یا چشم خود را بروی آن می بندند. باید بعنوان یک روزنامه نگار به خود بیاییم. در میان انعکاس صد ها خبر و گزارش از کشاکش های سیاسی، مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی، آنچه می تواند انسانیت به خواب رفته ما را بیدار کند، انعکاس وسیع کنش امثال جلال است که قاعدتا می بایست دست کم اهالی رسانه را به خود آورد.

به یاد گفته ای از « برتراند راسل » افتادم:

از مرگ نترسید

از این بترسید که وقتی زنده اید

چیزی درون شما بمیرد به نام انسانیت!

 

بیشتر بخوانید :

 

 

 

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=175355

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰