تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
15

بز کشی

  • کد خبر : 177484
  • 12 بهمن 1401 - 20:48
بز کشی
این روزها، اصفهان در دود و غبار و آلودگی می سوزد.....، همه هم اظهار بی خبری می کنند و در مقابل پرسشی ساده ای که چرا نیرو گاه ها مازوت می سوزانند ؟...... یا سکوت کرده اند و یا اظهار بی خبری می کنند .

جمهوریت– ناصر تبریزی – در افغانستان یک ورزشی قدیمی و سنتی وجود دارد که بر مبنای آن دو تیم اسب سوار، به تاخت لاشه یک بز بی نوا را از روی زمین ربوده و تیم مقابل برای گرفتن «لاشه بز» از رقیب، به تاخت به سوی سوار حمله ور شده و  او را آماج شلاق خود قرار می دهد،

شاید که بز را رها و خود مالک لاشه شود. صحنه  مسابقه تماشایی است… هر گروه اسب سوار لحظاتی لاشه را به دست آورده و دقایقی، لاشه متلاشی شده بز، در دستان اسب سوارن جا به جا می شود. تا اینکه یکی از سواران تیم قهرمان، بز را به سر منزل مقصود می رساند. نکته جالب اینکه در محل ” استقرار نهایی” که محل پیروزی است، تقریبا چیزی از بز بی نوا باقی نمانده است، و اصلا دیگر به بز شباهتی ندارد. جسدی پاره پاره و بیجان ، مخلوطی از گوشت، خون و پشم !!!!

امروز در یکی از روزنامه های کشور آقای درویش فعال حوزه محیط زیست گفتگویی را با عنوان «مازوت قدرتمند» انجام داده و اینگونه درد های خود را عنوان می کند. «چگونه است که مازوت بیش از تمام مسئولین این مملکت و میلیونها ایرانی قدرت دارد؟ او به کجا وصل است؟…

حقیر می خواهم به آقای درویش عرض کنم برادر دردمندم، همانگونه که زور پالایشگاه میانکاله از هر تالاب و هر دوستدار طبیعت،برتر بود  و کار خود را کرد، همانگونه که سد گتوند با قلدری جلوی تمام مخالفتهای دانشگاهی و پژوهشی ایستاد…. و ایضا امروز، سد چمشیر هم دنبال رو گتوند است، همانگونه که جنگل های هیرکانی حریف چوب خواران و سنجاب های نحیف حریف تخریبگران دامنه زاگرس نشدند و ……..داستان مثنوی هفت من است….

این روزها، اصفهان در دود و غبار و آلودگی می سوزد…..، همه هم اظهار بی خبری می کنند و در مقابل پرسشی ساده ای که چرا نیرو گاه ها مازوت می سوزانند ؟…… یا سکوت کرده اند و یا اظهار بی خبری می کنند .

حق دارند….. سلامت این خلق حکم آن بز را دارد که در میان «دستان غیب» دست به دست می شود و هر روز در جایی…….

بز هیرکانی، بز سد سازی، بز چوب خواری، بز کوه خواری، …..

آری برادر ارجمندم …..گله ای از لاشه های بز! در این مملکت دست به دست کسانی می شود، که از هر مسئول و وزیر رو وکیل و حتی خواست ۸۰ میلیون ایرانی قوی تر هستند و همچنان به بزکشی از رقبای خود مشغولند.

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=177484

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰