تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
7

آغاز عملیات طرح سد آقبلاغ بروجن

  • کد خبر : 178987
  • 02 اسفند 1401 - 23:39
آغاز عملیات طرح سد آقبلاغ بروجن
قبل از افتتاح و انتشار چنین خبری، می بایست نتیجه تحقیقات کمیته تحقیق و تفحص،مبنی بر چگونگی اجرایی شدن طرح هایی نظیر «سد آقبلاغ»، را توضیح و تشریح شود. پاسخ حداقلی در چگونگی اعطای مجوز به طرح سد آقبلاغ و «تشریح تحقیقات حول این سد» ، حداقل کاری است که می بایست به افکار عمومی و دوستداران و کنشگران محیط زیست انجام پذیرد.

جمهوریت – ناصر تبریزی – براستی این روز ها نمی دانیم که برای انتشار یک خبر در قالب “خبر خوش” باید شاد شویم یا اینکه زانوی غم به بغل گرفته و سوگوار باشیم….

 

۱۹ بهمن ماه جاری حجت السلام امیر قلی جعفری نماینده محترم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی که اتفاقا خود ایشان ریاست هیئت تحقیق و تفحص در باره موضوع ۴۱۱ پروژه فاقد مجوز محیط زیست هم هستند ، خبری را به مضمون “خبر خوش” به اطلاع همشهریان خود رساندند.

بنا بر گزارش خبرگزرای تسنیم، نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه پروژه آبرسانی به نیمی از جمعیت استان تا قبل از عید به بهره برداری می‌رسد، گفت: عملیات اجرای پروژه سد آقبلاغ پس از ۱۵ سال آغاز شد.

وی در بخشی از اظهارات تاکید کردند« شهرستان بروجن  دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر است، این شهرستان تالابی‌ترین شهرستان استان چهارمحال و بختیاری است و اقلیم خوبی دارد. بزرگ‌ترین ظلم به یک قوم این است که اجازه رشد به آن‌ها را ندهیم که با پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت‌ها به فعلیت رسید….».

نکته عجیب این جاست که این هیئت با ریاست حجت السلام جعفری،راسا مانع اجرایی شدن تمام پروژه هایی باشد که فاقد مجوز محیط زیست هستند، اما در عمل شاهد هستیم که «ریاست همین کمیته» خود، خبر اجرایی شدن یکی از همین پروژه های ممنوعه را اعلام می فرمایند.

بدیهی است ،ایشان ، قبل از افتتاح و انتشار چنین خبری، می بایست نتیجه تحقیقات خود و اعضای کمیته تحقیق و تفحص،مبنی بر چگونگی اجرایی شدن طرح هایی نظیر «سد آقبلاغ»، را توضیح و تشریح نمایند.پاسخ حداقلی در چگونگی اعطای مجوز به طرح سد آقبلاغ و «تشریح تحقیقات حول این سد» ، حداقل کاری است که می بایست به افکار عمومی و دوستداران و کنشگران محیط زیست انجام پذیرد.

نکته عجیب تر اینکه، سایر اعضای کمیته تحقیق و تفحص نیز نسبت به این خبر هیچ واکنشی نشان نمی دهند و حتی یک نماینده از خود نیز سوال نمی کند ، که حکمت تشکیل این کمیته چه بوده و قرار بوده که چه اتفاقی برای آن ۴۱۱ پروژه بیفتد.

شاید که این اقدام از سوی ریاست کمیته تحقیق، گشایشی باشد برای ۴۱۰ پروژه باقی مانده، که فارغ از هر نگرانی، با خیالی آسوده به فکر ادامه فعالیت خود باشند.الله و اعلم…

بیشتر بخوانید :

لینک کوتاه : https://jomhouriat.ir/?p=178987

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰